söndag 8 juli 2012

11 frågor en söndag

1. All-time favoritbok?
Åh, vi kör på Anna Karenina. I alla fall topp fem.

2. Vilken film gråter du alltid när du ser?
Jag gråter alltid när jag ser Unga kvinnor.

3. Finns det någon karaktär ur en bok som du skulle vilja ha ett förhållande med, och i så fall vilken?
Vad svårt. Kanske Luke i En shopoholics bekännelser. Snacka om tålamod.

4. Hur är böckerna sorterade i din bokhylla/dina bokhyllor? Genre? Bokstavsordning? Färg?
De är inte sorterade.

5. När du var liten, vad ville du bli när du blev stor, och vad blev du/vad tänker du bli?
Jag ville nog bli kock tror jag eller jobba i bageri. Men jag blev lärare något jag kom på under gymnasietiden.

6. Vilken Disney-karaktär skulle du vilja vara, och varför?
Jag skulle vilja vara Belle från Skönheten och odjuret.


7. Om du behöver mata valborgselden, vilken bok hamnar först i elden, och varför? (och nej, jag gillar inte att bränna böcker, det är bara en hypotetisk fråga).
Åh, Mein Kampf borde passande nog åka med där. Den av Hitler.

8. Om du hade obegränsat med pengar till att resa, vilka 3 platser skulle du besöka först?
Australien, Egypten och en roadtrip runt USA.

9. Vilken genre läser du helt?
Skönlitteratur med samtidsanknytning.

10. Har du någon hobby eller något fritidsintresse som inte alla vet om? Vad?
Japp, jag samlar på pepsisaker.

11. Vad läser du just nu?
Jag läser just nu Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar