onsdag 1 januari 2020

Nytt år

Det är konstigt att inse att det är 2020 idag. Känns konstigt att tänka sig. Mina elever pep lite före jul om att de minsann var väldigt gamla som levt två decennier. Jo, så kan man väl känna.

Jag har varit väldigt frånvarande från bloggen under hösten. Det har att göra med att jag har varit trött och inte orkat göra allt. Jag har läst mindre skönlitteratur och mer litteratur för mina kurser och mitt arbete. Det gör att jag tappat lite styrfart.

Jag får se om jag tar mig i år. Jag älskar att läsa genusvetenskap men det är mycket litteratur och mycket tentor. Eftersom jag är lärare i svenska, historia och religion läser jag mycket elevarbeten också så det blir mycket läsning. Men inte klaga det finns värre saker.

Jag har lyssnat mycket på poddar i år och det tar tid från läsning. Sedan är podar hur intressant som helst och jag använder dem i mitt arbete med eleverna. Historiepoddar är bäst och jag önskar att det fanns fler om religion men de är ofta krångliga och lite tunga.

God fortsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar