söndag 30 mars 2014

Insurgent av Veronica Roth



Tris och Four är på rymmen från de flesta falanger. Den enda falang som accepterar dem är de osjälviska men de måste söka skydd ändå. De tar sig till de fridfulla som ger dem tillfällig asyl. Men man måste vara en del av samhället samt att man inte får göra något dumt eller våldsamt.

Samtidigt så försöker Tris ta reda på mer om den hemlighet som hennes föräldrar dog för. Four har lite problem med sin far Marcus och snart är det inte lätt för Tris att vara lojal mot Four.

Så, mer tänker jag inte säga. Det för att boken kommer att fortsätta till den tredje och sista delen. Nu är det spännande vill jag lova. Jag tycker att det är bra att Tris är en så stark tjej. Hon bär nästan världen på sina axlar. Hon är som modigast när hon är osjälvisk säger Four och jag håller med honom. Hon kräver ganska mycket av mig som läsare. Det är ju inte som om hon är gullig jämt och det kan jag leva med. Däremot har jag lite problem med att hon är så våldsam. Det kan störa mig något när jag läser.

Jag gillar i alla fall Roths bok och jag har läst och lyssnat mig igenom boken. Det fungerade bra eftersom då kan jag utnyttja min restid i bil. Snart kommer filmen Divergent som blir en trevlig händelse i väntan på del tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar