lördag 22 mars 2014

Fjällbackamorden: Havet ger havet tar


Erica Falk och hennes familj ska ta ett familjeporträtt. Det är svärmors 65-årsdag och maken Patrik tänker att mamma vill nog ha ett fint porträtt av sin familj. De åker till ortens fotografen, en äldre snäll man. Några dagar senare är mannen död och det tar hårt på Erica som börjar nysta i fallet. Det visar sig att mannen inte var så snäll och han var en person som utnyttjade andras svagheter.

Det är faktiskt ganska underhållande och jag gillar Ericas svärmor som säger ifrån för det kan man ju inte anklaga hennes man för att göra. Vilken toffel han är som låter mor och fru bråka och smiter när han kan. Del två i en serie av sex. Tyskungen var den första och sedan denna och jag stör mig att jag inte tänkte på ordningen när jag såg dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar