lördag 6 september 2014

Star Trek: The next generation



Jag är en gigantisk nörd. Jag gillar tanken på att det kanske finns andra civilisationer i rymden. Det borde finnas det. Egentligen så vore det konstigt om universum fanns men ingen i det. Fast vem vet, vi är kanske den felande länken.

Att se science fiction är lite som att vara med i en diskussion vad som är rätt och fel och framförallt om den fria viljan. Det är oftast så att människan har otrolig stark etik och så även här. Det är lite som de gamla grekiska dramerna där människan var över gudarna i vilja och självkontroll.

Sedan är det också action blandad med humor som säljer in det hela för mig. Jag måste säga att skådespelarna är bra och det är liksom deras roll att glänsa i. Få har haft något bra jobb sedan men långt ifrån alla. Men det är bra och kanske min bästa science fiction-serie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar