tisdag 9 september 2014

Star Trek Enterprise



Det är något med den här serien som jag tror dödade franschisen. Kanske är rymden inte inne men med tanke på att man kunde reboota Kirk och Spock har jag svårt att tro det. Det finns mindre av det som gör det speciellt i denna serie. Framförallt saknas humorn och känslan att man trivs ihop. Jag har svårt att veta om det är något som håller dessa människor tillsammans och det funderar jag på i hela serien. Sedan ska man inte slänga in tidsresor bara för att. Det fungerar inte så. Kanske är det för att känslan är annorlunda och det är inte samarbete utan snarare motstånd och ilska. Eller så är det bara jag.

Men, om man ska se serien? Nja, det finns andra men vill man se lite pre-Kirk så går det väl bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar