söndag 26 augusti 2012

11 frågor en söndag

1. Vilken bok läser du just nu?
Jag har just börjat läst i Stephen Kings 14 mörka berättelser för min litt.kurs.

2. Nämn en bra bok du läst nyligen.
I somras läste jag Narrens uppdrag. Den var riktigt bra om man gillar fantasy.

3. Nämn en klassiker du älskar.
Jag älskar Anna Karenina. 

4. Nämn en klassiker du hatar.
Jag gillar faktiskt inte Röda rummet. 

5. Säg en bok du blev mycket besviken på.
Jag blev besviken på Hypnotisören. Den var liksom bara jaha.

6. Säg en bok du är riktigt nyfiken på.
Svårt, men nu är jag nyfiken på de böcker jag läser i min kurs. Den ena är av H.G. Wells.

7. Nämn tre av dina favoritförfattare.
Oates, Rowling och Lars Andersson

8. Nämn en genre du aldrig läser något av.
BOATS. Brrr.

9. Nämn en av dina favorittitlar.
Mästaren och Margarita.

10. Nämn en klassiker du tror du skulle älska.
Jag tror jag skulle gilla Melville.

11. Ge mig ett boktips.
Läs gärna Ray Bradburys Farenheit 451.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar