söndag 19 augusti 2012

11 frågor en söndag

1. Viken är din favorit TV-serie?
Det är lätt The West Wing. 


2. Vilken bok retar du dig mest på slutet?
Även om jag älskar alla Harry Potter-böcker var jag inte riktigt så nöjd med hur det slutade.
Jag gillar inte riktigt att det blev så bra. Ron, seriöst.

3. Vilken bok önskar du mest att det var du som hade skrivit?
Åh, tänk att få ha skrivit Jane Eyre och påverkat de flesta kvinnliga författare efter det.

4. Vad är ditt dröminriktning på bokmässan? (Får, men behöver inte vara länder. Du är boss.)
Jag skulle välja 20 författare ur min bokhylla och bjuda dem. Sedan ta dit mina favorit forskare och några kockar. Sedan blir det seminarier och show. 


5. Vilket var din favoritbok när du var liten?
Jag gillade mina Heidiböcker och Madicken.

6. Vilken fiktiv karaktär påminner mest om dig?
Det är nog Bridget Jones för vi är så klumpiga och lite pinsamma.

7. Vilket är det konstigaste klädesplagg du har i sin garderob?
Åh, jag har haft en poncho. Varför kan jag fråga mig själv.

8. Hur många böcker av kiosklitteratur-typ har du läst?
Det är kanske ett hundratal. Men vad är liksom kiosklitteratur. Det kan ju vara många former idag som kanske inte fanns när termen uppkom.


9. Vad väljer du av 1) En djup, men svårförståelig bok 2) En lättläst bok med uppenbar handling.
Ska jag läsa är det 1 ska jag lyssna är det 2.

10.Vem av följande bilderbokskaraktärer skulle du helst vilja ha som ditt barn: Alfons, Max, Lilla Anna eller Ellen 
Det får nog bli lille Alfons eftersom han har sådan fantasi.

11.Vilken bok ångrar du (mest) att du läste?
Jag ångrar inga böcker men att ha bläddrat lite i Mein Kampf av Hitler gör min själ lite smutsig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar