söndag 24 juni 2012

11 frågor en söndag

1. Nämn en favoritscen från en fin film som du gillar så där extra mycket!
När Red och Andy träffas vid havet i Nyckeln till frihet. 


2. Vad är ditt favoritljud?
Fågelsång en sommarmorgon.

3. Har du någon konstig fobi och i så fall vilken?
Jag kan inte, knäppt nog, se mitt eget kräks. Så, jag mår mer illa av det. Weird.

4. Vilken är den finaste miljöbeskrivningen du läst om i en bok och bara dött av avundsjuka för att du inte var där på riktigt?
Det finns en beskrivning över en engelsk trädgård i en bok men jag kommer inte ihåg vilken. Den eller så vid en strand vid Medelhavet. Det får mig att bli lite avundsjuk.

5. Om du fick välja en valfri frisyr från någon tecknad karaktär, vems frisyr skulle du då sno?
Jag skulle vilja ha Belles, från Skönheten och Odjuret, hår. Jag är brunhårig så det vore passande.

6. Har du någon favoritlåt som alltid får dig att le när du hör den, även om du precis innan varit ledsen?
Take on me av A-ha.

7. Vilken avslutad tv-serie skulle du vilja fick en extra säsong?
The West Wing. Jag skulle vilja se den nye presidenten ett år i alla fall.

8. Om du tvingades dejta Draco Malfoy (Harry Potter), Effie (Hunger games) eller James (Twilight)? Vem skulle du då välja?
Pass.

9. Vilken är din favorit när det gäller övernaturliga varelser? Vad gillar du mest att läsa om?
Det får bli häxor det.

10. Vilken bok är du mest sugen på att läsa just nu? (behöver inte ha släppts)
Jag borde läsa Cirkeln. Jag vill också ha tid att göra det.

11. Kan du något coolt partytrick, vad i så fall?
Nej. Bara dåliga ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar