tisdag 3 maj 2022

Tisdagstrio: Maj (en bok på varje bokstav i månadens namn)

 


Varje vecka ställer Ugglan & Boken upp med en trio. Den har olika teman och denna vecka är det passande nog Maj, en bok för varje bokstav. Här är mina förslag.




1. Min typ brorsa av Johanna Lindbäck. Jag tycker mycket om Lindbäcks sätt att skriva och är man lite yngre är de väl passande. Det är liksom saker man tänker på i yngre åldrar. 

2. Ashimas bok av Caroline Giertz. Detta är en udda bok men jag tyckte mycket om den. Den handlar om änglar som väljer att leva bland människor. Ashima däremot verkar vara som guds hustru som valt människorna. 

3. Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag av Sara Ohlsson. Dåligt mående finns i alla åldrar och det är bra att böcker för unga behandlar det på deras sätt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar