lördag 6 november 2021

Just nu i November

 


När Kulturkollo lade ned sin blogg fortsatte de med en utmaning att första lördagen i månaden ha lite koll på kulturläget. Här är som följer:


Just nu…


läser jag Den yttersta stranden av Ursula K. Le Guin som jag läst tidigare. Den är så där. Jag tror att jag läst väldigt mycket fantasy sedan jag var barn. Sedan läser jag också texthäftet inför årets nationella prov. Det är en händelse att läsa texterna. Hoppas det blir bra för temat är ändå okej. 

ser jag på American Horror Story. Jag tycker väldigt mycket om den serien och den passar i mörker. Sedan ser jag olika dokumentärer. De är för jobbet. En del bra. Andra mindre bra.

lyssnar jag på de låtar vi sjunger i min kör. Det är en del text i vissa och de kräver att man övar. Men jag är glad att sjunga i kör igen. 

längtar jag efter lugn på jobbet. Efter 1,5 år med distansundervisning och omorganisation känns det som om det vore trevligt med lite stabilisering. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar