fredag 22 oktober 2021

Helgfrågan vecka 42

 


Varje vecka ställer Mia på Mias bokhörna en fråga inför helgen. Den handlar oftast om böcker. Så även denna vecka. 

Det finns många bokserier. Har du fastnat för någon och varför?


En av de serier jag gillar är Hjorth Rosenfeldts serie om Sebastian Bergman. Det är väl som vilken deckare som helst men Bergmans ego är både fascinerande och förvirrande.


En annan serie som jag gillar och som jag hoppas det kommer fler böcker i är Släkten. Den är inte av samma författare och det är en ring som är den länkande biten. Fast jag tycker om att det är kvinnohistoria som är i fokus. 


8 kommentarer:

  1. Inte läst någon av serierna, men har ett par i den översta serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är bra och jag har lyssnat på dem. Underbart inlästa.

      Radera
  2. Den serien gillar jag och har en kvar att läsa.

    SvaraRadera
  3. Läst två bra böcker ur Släkten. Kul med den stafettidén! Sebastian Bergman blev jag så irriterad på, så det blev nog bara en bok av den anledningen. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar att han är så otypisk. Det var en del i att jag fortsatte läsa.

      Radera