söndag 31 oktober 2021

En smakebit på søndag - Norrtullsligan

 



Vanligtvis är det bloggen Betraktninger som håller i en smakebit men denna vecka är det lite nytt. Det är bokbloggen Lesekunst som har hand om värdskapet. 



Jag håller på att läsa om en mängd klassiker med mina elever. En del läser jag om så som Elin Wägners Norrtullsligan. Det som är bra är att det går ganska fort. Jag läser också en del via Kindle numera. Början av kapitel sex vilket är sidan 44 av 146 i min version av e-boken. 




6 kommentarer:

  1. Jag har aldrig läst Elin Wägner, det måste åtgärdas. Så fint hon skrev! Tack för smakbit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är riktigt bra. Jag som historielärare känner igen tidens språk.

      Radera
  2. Wägner är beundransvärd. hon var långt före sin tid. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Den står på läslistan. Har bara läst Pennskaftet av Wägner.

    SvaraRadera
  4. Elin Wägner känner jag ju till, men jag har inte läst något av henne. I alla fall inget "helt", men eventuellt utdrag i gymnasiet 🙂

    SvaraRadera
  5. Elin Wägner har jag bara läst en novell av, och slarvläst en biografi om. Rätt fascinerande liv hon levde.

    SvaraRadera