tisdag 29 september 2015

Mission Impossible 3


Jag hade glömt att Simon Pegg gjorde premiär i denna film. Att han senare kommer att spela större roller i MIF-gruppen märker du som sett fyran och femman.

Hunt förlovar sig och kanske några av de mest komiska scener sker på partyt när han berättar vad han gör. Eftersom ingen får veta att du är hemlig agent har du ett annat jobb. I detta fall jobbar han åt trafikverket. Ha, ha måste jag säga. Egentligen är Hunt inte aktiv längre utan tränar agenter. En av de unga nya har blivit kidnappad och ett räddningsuppdrag måste ske. Det är ovanligt men just för att agenten kommit nära en av superskurkarna är detta extremt viktigt. Fast då är det bara att bryta så många regler som bara går.

Jag gillar filmen på ett sätt och på andra sätt är den väldigt JJ Abrams. Stilen känns igen och ibland blir jag fascinerad för det är ju lite flares även här om jag säger så. En viktig del i storylinen måste dock medges.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar