tisdag 9 augusti 2011

Money, money, money

Möt Rebecca Blomwood som behöver cash och det nu. Hon har handlat lite för mycket. Så kan det vara ibland. Vad ska Rebecca göra? Det finns en mängd idéer. Att jobba extra eller byta jobb. Byta jobb vore kanske inte en helt dum idé för hur kul är att arbeta på en av Storbritanniens tråkigaste ekonomitidningar. Det är ett jobb men inte jobbet som hon ville ha. Nu sitter Rebecca där med skulder upp över sina öron och försöker lära andra hantera sin privatekonomi bättre. Ironin är slående. Det tycker Rebecca också som är orolig att hon inte klarar av sitt jobb.

Annars är det shopping som gäller. Gärna vackra saker. Hon försöker spara men det är inte lätt. Speciellt inte när det finns så mycket saker därute som är värda att äga. Men det visar sig att det inte är så lätt alla gånger och Smeath, bankmannen som vill att hon ska betala tillbaka, börjar dyka upp här och där. Det gör också Luke som äger en PR-firma som har hand om många bankers PR.

Mer tänker jag inte berätta. Det får du läsa om själv.

Jag gillade den här boken. Den är lite gullig och Rebecca är så pinsam att det bara blir roligt. Vi har inte riktigt samma problem här i världen men det betyder inte att jag inte kan skratta åt henne eller känna igen mig ibland. Det är en bra chick lit-roman. Den använde jag mig faktiskt av i min kurs.

Bra med boken - den är rolig och jag får skratta lite.

Dåligt med boken - tja, kanske att det känns som man har läst detta förut.

Intressant med boken - det var en trevligare bekantskap än filmen med samma namn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar