tisdag 28 december 2021

Ta det som en man av Hampus Nessvold

 


Jag gillar den här boken och det gör många av eleverna jag har läst den med också. Den är rak och ärlig. Det är bra att Hampus väljer att prata om sina problem och dessutom var han inte så många år äldre än vad mina elever är när han skrev den. Nu är den några år och det går alltid att besöka vissa böcker under lång tid. 

Den var superbra att använda med åk 1 under pandemin. De läste den hemma och sedan kopplade vi upp oss på Teams och de diskuterade den i grupper och skickade till mig. Det var hur bra som helst för då kunde jag senare lyssna och de behövde inte ha med mig i diskussionen. Den passade också i mängd för det är mycket bilder och den var inte svår att ta sig igenom för de flesta. Det är också bra att läsa om något som killar ändå kan känna igen sig i. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar