fredag 13 mars 2020

Helgfrågan v.11


Fredag kväll och jag har varit hemma idag. Vi har restriktioner att inte arbeta om vi har någon form av luftvägsinfektion. I morse vaknade jag med ont i halsen och lite hosta. Så här sitter jag och har vaknat efter att ha sovit i fem timmar. Covid-19? Nej, tror inte det. Mest utarbetad och förkyld men man vet ju aldrig.


Denna veckas fråga är skriven av Just här och just nu;

Nämn en bok som gjort stort intryck på dig.
Bonusfråga: Finns det något du skulle vilja bli bättre på?

Jag tror Tjänarinnans berättelse av Margaret Atwood. Jag läste den på gymnasiet och blev tagen men när jag läste om den i vuxen ålder kröp det i mig. Det kändes verkligen. Det hårda och det mörka. Usch. Det fick mig att börja plugga genusvetenskap. Någonstans måste man börja även om alla tycker att det är en peusdovetenskap.

Jag skulle vilja bli bättre på att baka. Jag är hyfsad men skulle vilja utveckla mitt brödbakande som är lite sådär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar