lördag 18 april 2015

RED


Jag tror jag har skrivit om filmen tidigare men jag gör det igen. Frank är pensionerad från CIA men är allmänt uttråkad. Han ringer till den amerikanska myndighet som betalar ut pension bara för att få prata med Sarah. En dag blir han dock brutalt attackerad i sitt hem. Men eftersom han är Retired, Extremly Dangerous, RED, så fixar han det hela utan problem. Det blir att ta reda på vem som vill mörda honom, kompisarna från förr och Sarah.

Jag gillar verkligen humorn i den här filmen. John Malkovichs figur är alltid två minuter ifrån att ta på sig folie och Helen Mirren är skarp som alltid. Hur kan man inte gilla den kvinnan? Bra? Ja, den är underhållande och ibland är det allt man vill. Att den sedan är baserad på en Marvelserie visste inte jag, men man lär sig något nytt varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar