söndag 15 mars 2015

Jag i boktitlar

Ibland måste jag ju skriva om något annat än film. Eller hur? Från Kulturkollo

Jag är: Snäll. Nästintill dumsnäll men sådan är jag.

Jag gillar: Kärlek, vänskap och choklad. Fast inte alltid i den ordningen. Men sedan gillar jag så mycket mer.

Jag avskyr: Fasornas krig. Alla krig är hemska och med dem följer tortyr, brott, våldtäkt och så mycket, mycket mer.

Jag önskar: Jämställdheten börjar i plånboken. Detta gäller alla kvinnor, barn och män som måste försörja andra människor. Alla ska betalt för det de gör och dessutom schysst betalt.

Jag är bra på: Världens historia i årtal. Det du. Jag brukar vara några månader fel.

Jag håller mig undan: Öl från hela världen. Jag är känslig mot öl och får mycket ont i magen. På ett sätt som gör mig sjuk.

Jag är rädd för: Den giftiga ormen. Jag har en ormfobi som får de flesta att fnysa. Men när hjärtat rusar i trehundra då är det inte kul.

Jag hoppas att: Förbannade Fred Jag tycker att krig är otroligt onödigt i dagens värld. Sluta och se till att det blir fred. Det skulle gynna många. IS och andra kan lägga ned sina vapen för barnens skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar