onsdag 11 juni 2014

Falling down


Bill brister en dag när han sitter i en bilkö. Det är visserligen kön från helvetet men brister gör det. Så han lämnar sin bil och går hem. Genom Los Angeles går han och på sin väg hem möter han människor som han inte är direkt snäll emot. En polis med en dag kvar innan pension kommer på att något är på gång men det är inte lätt att få med resten av kollegiet.

Det kan med andra ord vara hårt att vara en man där hoppet är ute. Det är inte kul när världen förändras och inget blir som man har tänkt sig. Det är oftast hårt för de inblandade på många sätt. I detta fall är det inte kul att vara nära Bill när han smäller av. Jag kan tycka filmen är både bra och mindre bra. Jag fattar stressen och utflippandet och skammen att bli lämnad men detta är en man som kanske inte är lätt att ha att göra med. Jag kan tycka att det är inte synd om honom egentligen. För han skulle kunna försöka göra annorlunda och eftersom han inte inser sin del i det hela. Nja, jag är skeptisk eftersom jag inte vet vad jag tycker egentligen. Det är välspelat men det känns som kränkt vit man och det träffar jag alldeles för ofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar