onsdag 1 januari 2014

Harry Potter och de vises sten



Jag minns när jag såg filmen första gången. Då tänkte jag att nej men vad har de gjort? Det saknades så mycket härligt från boken. Nu när jag ser om den igen, köper jag att man valt bort mycket. Det är lite av charmen man har tagit med och det är rätt. Precis som Harry växer in i trollkarlsvärlden så blir filmerna och framförallt böckerna mörkare.

Alan Rickman, mannen som föddes att spela Snape, är alltid en fröjd att se. Kul att en yngre generation har en helt annan bild av mannen än jag själv. För mig är han den galne terrorist som Bruce Willis kämpar mot i Die Hard. Fred och George har för liten roll i denna film. Men det kommer. Alltid sevärd dock.

Handlingen? Nja, har du aldrig hört talas om Harry Potter kan du läsa om filmen här. Jag tänker inte berätta om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar