lördag 23 november 2013

American Psycho



Patrick Bateman är en Wall Street-kille som har ett ganska udda sätt att lösa problem. Istället för att ta det som en man mördar han personer han inte gillar. Dessutom har han ganska perversa sexuella fantasier samt att han älskar att vara ren. Så det är inte konstigt att han är ganska tydlig psykopat.

Det är en bra film som utspelar sig på åttiotalet. Det är lite skrämmande och jag såg den när det var mörkt. Det var verkligen inte riktigt det smartaste jag gjort. Människor som låtsas vara normala är fasiken så mycket hemskare än andra typer. Jag tror att det är det som kallas sociopat men jag vet inte riktigt. I alla fall var det en bra film och jag förstår att man valt filmatisera romanen av Bret Ellis Easton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar