torsdag 11 april 2013

Tusenskönor



Fredrika Bergman är höggravid och sover dåligt. Peder har flyttat ifrån sin fru och Alex har lite problem hemma eftersom han inte pratar med sin fru. Dessutom har gruppen fått en ny kollega i Joar. Det är kanske lite svårt att få igång gruppen men när en präst och hans fru hittas döda i sin lägenhet börjar de små grå cellerna att starta och helt plötsligt finner de alla en glädje i jobbet som inte finns i privatlivet.

Mordet är bisarrt och samtidigt får de en invandrares död att utreda. Han blev överkörd vid universitetet fast han inte gick där. De försöker få det hela att bli logiskt samt att de försöker komma i kontakt med det avlidna parets dotter.

Jag gillar både Ohlssons bok samt Mirja Turestedts uppläsning. Jag blev lite förvånad över att jag kom på hur det var. En sak förvånade mig men det hade lite med mordet att göra. Men det är en bra fortsättning och någon gång ska jag lyssna på trean. Men nu ska vi se. Detta var 1781 meter långt att läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar