söndag 3 februari 2013

Mitt liv som musik del 6

2007 var ett ganska händelselöst år. Jag kommer inte ihåg något speciellt från det året. Det hände säkert mer än jag minns men det är tomt i min hjärna.



2008 var nog inte heller ett år som gjorde avtryck. Jag började läsa in lärarbehörighet i mitt tredje ämne historia och tja Obama blev ju president. Bara en sådan sak.



2009 åkte jag till Kivikmarknad, tappade min mobiltelefon och blev bestulen på min plånbok på en och samma dag. Men det var också ett bra år. Jag var pigg och hade lämnat mitt sammanbrott bakom mig. Jag startade denna blogg. Syrran fyllde 30 dessutom.



2010 fyllde pappa 60 år och vi for till Österrikes vackra huvudstad Wien. Jag pluggade som en galning och det var allmänt långt mellan loven detta år. Jag voltade med min bil och har nog aldrig varit mer rädd för snö än som detta år.



2011 var det år jag ökade på min examen och jag tog 100,5 poäng i historia. Det kan låta banalt men tre år av mitt liv var mycket plugg. Detta är visserligen inte originalet men nästan lite bättre.



2012 är nyligen över och det var ett år med förändring och sorg. Arbetskamrater som jag arbetat med i 10 år slutade och en kollega diagnostiserades med cancer som är obotlig.



Det var det. Många personliga låtar som jag gillar fortfarande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar