torsdag 12 januari 2012

Dag 11 – Mina syskon

Idag är det min mammas födelsedag så det passar ju att skriva om min syster. Jag har bara en syster som är tre år yngre än vad jag är. Hon är lite envis och gillar att bestämma över mig. Hon föddes en fredag precis samma tid som jag och det är något som vi båda tycker är lite kul. Pappa brukar säga att det är därför vi bråkar, för vi vill inte dela plats. 


Min syster är den enda jag kan bråka med på riktigt utan att något händer. Hon är utbildad ekonom men har svårt att få jobb eftersom just den grenen hon valde är smal. Hon, precis som jag, har ärvt våra föräldrars intressen som böcker, film och gamla saker. Hon är rolig att resa med och blir helt hysterisk när hon är full. Då kan hon skratta på sig. Ja, vad mer utan avslöja för mycket om henne som person. Inte mycket. Annat än att i elaka stunder kallas hon för Nasse, för att hon är ett väldigt litet djur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar