tisdag 6 september 2011

The Hurt Locker

Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Är du en adrenalinjunkie? Känner du att livet kan vara lite tråkigt? Då är detta jobbet för dig. Bli bombröjare åt US Army - We need you today! Det är verkligen en krigsfilm med intentionen att vara sann. Jag tror den är det. Det finns alltid en stöddig jävel, James, som likt många andra karismatiska män får andra att köpa deras galenskap. Det finns en ung kille, Eldridge, som är lätt att leda och som vill ha sin hjälte. Den tredje är den resonabla rösten, Sanborn, som känner är detta verkligen för mig? Skulle inte tro det. Det finns alltid med krigsfilmer så även denna.

Det är en bra film. Jag satt och tänkte galningar och insåg att det gjorde mig intresserad. Det är en bra film. Det finns en viss seghet i vissa moment men det antar är för att det ska påminna om verklighet i så stor utsträckning som möjligt. Det kräver dock att man köper den mycket grabbiga värld som finns i filmen. Det finns inga kvinnliga soldater överhuvudtaget. Kanske jobbar de inte med bombröjning. Det är faktiskt något jag saknar i filmen. Annars är det en bra film som, du gillar krigsfilmer, skulle passa dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar