onsdag 1 juni 2011

En enkät om filmer

1. Vilken flm såg du senast?
Everyman's war. Den var väl sådär. Jag ser lite för många sådär filmer.


2. Vilken film ska du se härnäst?
Vad svårt. Jag ser en film varje dag men kanske Upp.


3. Hur väljer du vilka film du vill se? Ex omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar osv?
Det är genom att läsa på nätet och leta lite smått. Jag väljer också film efter vissa skådespelare och om de har varit omtalade. Jösses i bland också genom att prata med andra.


4. När blir en film för lång?
När det blir för mycket upprepning och det känns som att "här slänger vi in en liten extra actionscen" då. Men allt över 2,5 timmar är inte alltid relevant. 


5. Ser du enbart filmer med engelska eller svenska som språk?
Nej, jag ser också franska, tyska och kanske en och annan finsk, japansk och annan ovanlig film. Älska Bollywood. Engelska och svenska klarar jag utan textning. De andra behövs.


6. Vilken film kände du senast att du var tvungen att försöka övertala ALLA dina vänner att se?
Åh, ingen som jag kommer på. I alla fall inte just nu.


7. Kan du stänga av en film som du tycker är tråkig? Isåfall, när ger du upp?
Ja, om den är allt för hemsk. Kanske efter 30 minuter. Det beror nog på hur lång den är. 


8. Vilken genre är överrepresenterad i din filmhylla, och vilken finns inte alls?
Jag skulle tippa på filmer som är grundade i relationer och kanske historiska filmer.


9. Favorit film just nu?
Det är just nu en serie. Jag älskar White Collar. Rolig och annorlunda polisserie. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar