torsdag 2 maj 2024

Helgfrågan vecka 18

 


Så frågan är: Vad får dig att köpa en bok? (Jag menar man kan låna på bibblan istället, men varför äga)?


Jag köper nästan inte böcker längre. Jag har så många och jag har också så många arbetsböcker hemma sedan vi fick mindre arbetsrum. En bokhylla - tre ämnen på gymnasiet kräver en del litteratur. Men om jag ska köpa är det 1. En författare jag älskar. 2. En bok jag vet inte finns i tryck längre. Booktok och bookstagram verkar köra på alla böcker och snygga. Nja, mer udda. Jag älskar fortfarande att jag har originalutgivningen av Hamiltonböckerna och Andrewsböcker. Så det är väl svaret på den frågan. Det kan också ske för att det finns en bättre upplaga än den jag har. Jag hittade Fogelströms böcker inbundna för några år sedan. Jag tror nog att mina pocketböcker gjorde någon annan glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar