torsdag 26 februari 2015

Bedazzled



Brendan Fraser kommer aldrig att gå till världshistorien som en av de stora skådespelarna och jag håller med. Han gör sitt jobb och det är liksom som en schysst tisdag på jobbet. Helgen är över och arbetsveckan har börjat och detta är en sådan film för Brendan.

Det är mycket mera logiskt med Elizabeth Hurley i rollen som djävulen. Sexig och lite förförisk, precis som Satan ska vara. Sedan kommer hon inte heller att räknas till sin generations bästa skådespelare, snyggast kanske.

Men nu är jag elak. Jag gillar denna film. Den är en version av Faust som säljer sin själ till djävulen för sin älskades skull. Den är bara fånigare men som religionslärare kan jag uppskatta temat med själen och vem som äger den. Jag gissar att det är en fråga man kan ställa sig många gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar