lördag 1 februari 2014

Bäddat för mord av J.D Robb




Eve Dallas är en bra polis och när en ung kvinna med en politisk känd familj mördas av vad man tror är en massmördande sexbrottsling så kopplas Dallas in. Genom olika bevis kommer Dallas vägar att korsas med världens kanske rikaste människa, Roark. Det visar sig vara både bra och mindre bra för utredning, liv och kanske karriär i Dallas fall.

Nja, det var väl en okej bok. När jag köpte den visste jag inte att det var en synonym för Nora Roberts. Efter att ha lyssnat mig igenom boken är det svårt att undgå detta. Men det är liksom en okej deckare. Det som är lite kul är att det utspelar sig i framtiden och inte i nuet och tolkningen av en annan värld är lite kul. Så en lagom lättsmält deckare och en bok mindre att ha oläst i hyllan :). Fast jag tror inte jag kommer att läsa något mer av Robb.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar