söndag 23 januari 2011

Måste nu arbeta på lite de dagliga uppgifterna.

Det är lika bra att ta en till när man ändå är på gång och ta en uppgift till.

Wednesday, January 5, 2011
Tell us about the day you were born.


Jag föddes den 16 april 1976. Det var en långfredag och på 70-talet var det en ganska öde dag. Min pappa hade varit på svensexa dagen innan och var väl inte riktigt med i leken. Han och farmor och farfar satt ute i väntrummet hela dagen och åt smörgås i parken bredvid sjukhuset. Det var otroligt varmt den dagen. Jag föddes 15.13 och fick mitt namn för att mamma och pappa tyckte det var fint. Jag hade otroligt mycket hår som barn och hade faktiskt en tofs med rosa rosett när jag lämnade BB med mamma och pappa en vecka senare. Tre år senare skulle min syster födas 03.13 också en fredag och med lika mycket hår. Bara som en liten extra bonus.


Jag brukar säga att påsk är min högtid. Jag är den enda i hela släkten som fyller i närheten av denna helg så ägg, godis och påskris är mitt. Bara mitt. Mina elever brukar säga att det passar mig att vara född när man firar häxor ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar