tisdag 21 december 2010

Ibland finns det änglar

Min hyresvärd, som är underbar och tar tag i saker på en gång, är nog en av världens snällaste människor men skulle nog aldrig visa det om han inte behövde. I mitt hus finns det affärsutrymmen och just nu håller de på att byggas om. Eftersom det en gång i tiden var en bank ska valvet bort. Det kräver en borr och tja, gissa hur det låter och känns i hela huset? Mycket! Från åtta på morgonen till tre på eftermiddagen. Detta har pågått i flera veckor och jag är glad att jag jobbat länge. Men nu när jag varit hemma och tyckt synd om mig så gör det mig galen. BRrrrrrr, bbrrrrr, bbrrrrrr. Tystnad och så brrrrr, bbbrrrrr, brrr. Tur att jag inte har ont i huvudet. 

Min poäng i alla fall. Vi får hyran betald i januari av vår värd. Hur snällt är inte det? Han kan ju inte hjälpa att det var svårt att riva valvet. Men God Jul till mig och mina grannar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar