onsdag 14 oktober 2009

I natt jag drömde....

Kulturfyran om drömmar

I natt hade jag en skum dröm, det var en massa verklighet inblandat i en dröm som var både läskig och skrämmande, som en mardröm men samtidigt delar som var trevliga. Skumt.
Drömmar är rätt spännande, så den här veckan blir det drömtema.



1. Kommer du ihåg dina drömmar?

Nej, bara en liten stund dessvärre. Jag skulle vilja komma ihåg men ofta har jag en känsla som stannar kvar. Den är skön eller olustig. Den senare brukar innebära mardröm och då konstigt nog kommer jag ihåg dem. Kanske är det för att mardrömmar har en tendens att skrämma och lyfta fram oro som finns i det undermedvetna.

2. Vilken är den värsta mardrömmen du haft?

Jag tror den handlade om mina föräldrar och att de dog. Ingen verkade sakna dem utom jag och det ledde till att jag hamnade på mentalsjukhus. Kanske ganska tråkigt men mina mardrömmar är ofta realistiska och inte så absurda som man kanske kan tro.


3. Drömmar kan ju betyda dagdrömmar också. Vad dagdrömmer du om?
Åh, detta kommer att låta lite knäppt. Jag har skapat ett eget universum i mina dagdrömmar. Där jag skriver jag som i en bok. Det som är ännu knäppare är att jag ofta kan fortsätta där jag slutade. Om jag någon gång skulle skriva ned detta skulle det kunna bli en riktigt bra serie som Twin Peaks.
4. Har du drömt något som sedan slagit in?
Nej, tyvärr inte. Eller är tacksam för det. Jag kommer ju nästan bara ihåg mina mardrömmar så jag är glad att de inte slagit in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar