fredag 23 november 2018

Helgfrågan v.47


Det finns ju någon form av nöjdhet när saker blir gjorda. Så denna vecka när jag har lyckats rensa ut min garderob och faktiskt skänkt en del. Kläder ska användas länge och ofta pensioneras de som superslitna. Men jag hade lite kläder som jag kunde skänka bort. Det har gjorts. Känns befriande.

Nog om mina kläder. Det är fredag och helgfråga hos Mia. De är som följer:


Vad tycker du om bokpaket? 
Bonusfråga: Har du några bra julklappstips?

Jag är både för och skeptisk. Det känns som om jag först och främst vill gilla boken. Annars blir det svårt. Nja blir väl svaret på frågan i så fall. Det beror helt på.


Jag har börjat ge bort upplevelsepresenter. Det kan vara teater, konsert eller en matupplevelse eller en biljett till en mässa. Besöka något eller liknande. Det har varit uppskattat har jag märkt.

13 kommentarer:

  1. Upplevelser är alltid trevligt att ge och få.

    SvaraRadera
  2. upplevelser är fint, barnen hittar på mycket roligt.

    SvaraRadera
  3. Klart det vore kul med paket men det känns som att oddsen att det ska vara en bok jag verkligen vill ha och läsa NU (alltså inte ska råka bli hyllvärmare) är rätt liten. Upplevelsepresenter låter som bra presenter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner samma. Däremot hittade jag något bokpaket med bara ljudböcker och bara en serie. Kändes rimligt.

      Radera
  4. Upplevelsepresenter kan vara bra. Gäller bara att man hittar tid att göra sakerna också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant. Brukar göra saker som sammanfaller med sommaren ibland :). Något att se framemot.

      Radera
  5. Upplevelser är jättebra. Blir det numera då det känns som att en har så (för) mycket grejer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är också sant. En rolig sak jag gav bort häromåret var chokladtillverkning. En fick göra sina egna chokladpraliner. Uppskattat av de som fick det och gott.

      Radera
  6. Upplevelser är inte alls dumma som julklappar heller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, ibland riktigt trevliga. Var på Fantomen på Operan för några år sedan, och på en väldigt trevlig middag.

      Radera
  7. Men vad trevlig med upplevelsepaket.

    SvaraRadera