fredag 9 november 2018

Helgfrågan v.45



Det är fredag och denna vecka har varit brutal. Med brutal menar jag otroligt mycket att göra och ingen egen tid alls. Det är inte så att jag springer omkring och latar mig på jobbet i vanliga fall men denna vecka. Brrr, säger jag bara. Mia undrar inför helgen:


Vad läser du nu?
Bonusfråga: Berätta något du tror vi inte vet om dig?

Jag läser Ann-Helén Laestadius Bara dra. Det är en lättläst bok om Johannes som familjen tycker ska bli renskötare men det tycker inte Johannes. Jag brukar parallelläsa en del men jag läser tre böcker med mina elever i skolan så det får räcka.

Det mesta skulle jag tro. Jag berättar inte mycket privata saker på min blogg. Fast jag kan väl berätta att jag en gång i tiden stått på samma scen som Janne Loffe Carlsson. Jag var utklädd till GB Glassclown. Han var där för att underhålla. Det är lite udda.

6 kommentarer:

  1. En udda referens som GB Glassclown! Kul! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är verkligen superudda. Men det var kul.

      Radera
  2. Jobbigt när det blir så intensivt. Glassclown låter kul, ingen bild på det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, ingen bild. Det var så länge sedan att de som anordnade tog bilder men de är borta.

      Radera
  3. Kul minne att associera med GB Glassclown :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan bli lite fnissig ibland när jag ser en på sommaren. Fast syrran har gjort annat som jag kan ta en annan gång :).

      Radera