måndag 26 november 2018

20 snabba om hösten

Den här hittade jag på Enligt O som ofta sätter ihop lite snabba enkäter där valet är det ena eller det andra.

Vad väljer du? Tänk snabbt!

höst eller vår? Jag fyller år då och vårvintern är underbar med sitt ljus.

snö eller regn? Snö gör världen ljus och vacker. Är det kallt och det ligger 50 cm snö så är det underbart och solen skiner. Slår regn alla dagar utom ett fint mjukt vårregn.

glögg eller varm choklad? Har lite svårt för glögg men dricker det. Choklad går att dricka året runt.

pepparkakor eller lussekatter? Jag älskar pepparkakor och saffran men äter det helst i mjuka kakor. Pepparkaksmuffins och saffransmuffins är mina favoriter.

tv-serie eller film? Bra film är så underbart. Jag gillar serier men tycker om film som är typ noveller. Serier är mer som en riktig roman. Ibland måste en konsumera båda.

teater eller musikal? Teater är det nog för mig. Jag har lite svårt för vissa musikaler men det fungerar ibland. Teater fungerar alltid. Var och såg en uppsättning gjord för skolan för ett tag sedan. Det var riktigt bra.

deckare eller feelgood? Deckare läser jag bara av författare jag gillar. Prövar så sällan något nytt i den genren. Feelgood vågar jag mer inom.

pocket eller inbunden? En riktigt tjock bok känns bäst som inbunden. Dessutom har det lite med synen att göra, för det blir snurrigt att läsa pocket.

e-bok eller ljudbok? Båda! Att börja läsa e-bok är en upplevelse och underskattat. Ljudböcker är ett måste.

bokmärke eller hundöra? Bokmärke! Inget annat gäller.

en i taget eller slalomläsning? När jag är pigg. Det är jag inte nu men jag försöker läsa upp mig.

bibliotek eller bokaffär? Alltså jag borde inte svara det men så är det. Det finns mer än böcker som lockar dessutom.

bokblogg eller booktuber? Har försökt lyssna men tappar fokus. Det är inget som passar mig.

instagram eller facebook? Jag har inte facebook så. Twitter kanske?

På spåret eller Så mycket bättre? Det fungerar alltid. Så mycket bättre beror på artister.

Lady Gaga eller Barbra Streisand? Gillar henne i de flesta lägen. Hon är väldigt bra i American Horror Story där hon var med för ett tag sedan.

Ingemar Bergman eller Vilhelm Moberg? Åh, som att välja mellan pest eller mindre pest. Båda herrarna hade sina fördelar och sina olater.

hyacint eller amaryllis? Luktar inte lika mycket och är vackert röda.

adventsstjärna eller adventsljusstake? Har en fin vacker som en vän gjort. Gjutit den i järn och med el. Så vacker.

julböcker eller julmusik? Vissa är bra men oftast är de trallvänliga. Fast O Helga natt är svår att slå. Då blir jag alltid rörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar