söndag 25 november 2018

Day 30: What affect has Harry Potter made on your life and how much does it mean to you

Jag tror att det handlade mycket om att det var okej att läsa Fantasy. Det är ganska svårt att förklara poängen för en del. Varför förstår jag inte men det blev bättre för en del. Många elever har också läst böckerna och har ett förhållande till det.

Personligen har det inte påverkat mitt liv men jag gillar böckerna och har lättare att få eleverna att känna igen paralleller. Men att det blev okej med lite annorlunda litteratur känns helt rätt att läsa. En del elever tror att jag bara sett filmerna men jag har gjort både och för någonstans är det kul att ens intresse blev mainstream. Nu väntar jag bara in Star Wars ska slå igenom. Det lär nog inte hända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar