fredag 2 november 2018

Helgfrågan v.44


Det är fredag och jag är ledig. Det är ganska skönt men måste ändå jobba lite då nästa vecka är brutal. Så några timmar idag för att få lite vilotid nästa vecka är totalt värt det. Nu undrar i alla fall Mia detta inför helgen:

Firar ni Halloween?
Bonusfråga: Gillar du läsa skräckböcker?

Nej, jag firar inte Halloween överdrivet mycket. Kanske ser jag en skräckfilm och äter lite godis men det är ungefär allt. Det har nog inget med själva firandet att göra utan med mig. Sedan verkar ingen fira det hemmavid. I alla fall inte i någon större utsträckning så det glöms bort.

Jag läser inte så mycket skräck som jag tycker jag skulle kunna. Det blir en och annan skräcknovell med några års mellanrum. Däremot ser jag skräckfilm och får väl min kvot där. Jag tyckte att nyfilmatiseringen av IT var väldigt bra.

14 kommentarer:

  1. noveller är bra om en vill testa olika genrer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant att noveller fungerar när en ska testa genrer. Sedan är noveller bra i sig också.

      Radera
  2. Jag är en alldeles för stor mes för skräckfilm. Ser överhuvudtaget sällan på teve/film, men ibland läser jag skräckgenren, som dock inte är någon favorit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa är bra. Jag gillar väldigt få skräckfilmer men vissa är bra. Senaste filmatiseringen av IT var bra.

      Radera
  3. Skräckfilm såg jag på när jag var yngre men i stort sett aldrig numera. Det lockar inte alls som då. Men det finns ju andra spännande genrer såväl serier som film som jag gärna kollar på ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror nog på vad jag ser det för. Jag gillar när fantasy har stor del i serier så skräck är ingen klockren favorit.

      Radera
  4. Skräck på film har jag svårare för än på bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, snarare tvärtom. Att läsa bränner sig fast mer.

      Radera
  5. Jag brukar inte se skräck, men It klarade jag faktiskt av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, den var bra. Se gärna serien som kom på 80-talet.

      Radera
  6. Jag är modigare när det gäller skräckböcker än när det gäller film.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det vara. Jag tror det beror på bok och film. Låt den rätte komma in var mycket mer skrämmande i bokform.

      Radera
  7. Jamen då får jag väl ta mig en funderare på att se filmatiseringen av IT då. :) Läste boken (eller böckerna, var tudelad då) när jag var yngre.

    SvaraRadera