lördag 10 oktober 2015

Slutet på kedjan av Fredrik T Olsson



William Sandberg är deprimerad och försöker ta sitt liv. När han så försvinner tror alla att han är död. Dock inte exfrun Christina vägrar att acceptera. Hon och hennes närmaste assistent Leo börjar leta efter ledtrådar. Till slut hittar Leo ett spår. En kvinna i Amsterdam har försvunnit på samma sätt och hennes sambo Albert tror inte att hon är död.

William vaknar upp i ett slott med mycket avancerade vaktsystem och framförallt avskildhet. Det är både britter, amerikaner och belgare som driver stället. Den andra fången heter Janine och är arkeolog från Amsterdam. När William får reda på uppdraget så blir han perplex och har svårt att sätta sig in i scenariot.

Så, alltså detta var inte riktigt min grej. Jag hänger inte riktigt med och dessutom verkar lösningen lite väl lätt. Jag vet inte men det är något som stör min läsning och kanske är det att jag inte riktigt är på för denna typ av böcker. Jag gillar visserligen Dan Brown men det är för att det är så mycket historia att jag går igång och blir liksom lite lycklig över kopplingarna. Här känns det mer jaha. Det är inget fel på boken. Vi är bara inte kompatibla med varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar