tisdag 27 oktober 2015

Läslov

Som lärare har jag lite ledigt och ja, om jag var ledig hela veckan vad skulle jag göra då? Det är denna fråga som Kulturkollo undrar över denna vecka:

Om du hade läslov den här veckan vad skulle du läsa då?


Jag läser faktiskt två böcker just nu men jag tror inte det skulle vara dem. Faktiskt tror jag att jag skulle försöka mig på en Kingbok eller två. Det är ju alldeles vid Halloween. Då ska det ju läsas skräck.

Annars skulle jag nog läsa något somrigt och glatt. Det är mörkare nu så varför inte läsa en solig feel-good roman om något någonstans.

Det jag själv ska läsa denna vecka är Beautiful Creatures och lyssna på Rymmaren i bilen. Om det blir något mer i slutet får vi se. Veckan är ju bara barnet än så länge.

6 kommentarer:

  1. Skräck passar verkligen bra vid den här tiden på året. Tror jag själv skulle ha problem med att läsa något ljust och glatt just nu, de böckerna får vänta till december :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror på väder tänker jag. Mörka dagar med regn och dimma då flyr jag gärna till en somrig dag.

      Radera
  2. Det kan nog hända jag läser lite lite somrig feelgood i november, men just nu är jag lite inriktad på hemskheter och spöken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läser ju en övernaturlig roman. Fast att läsa hemskheter med öronen i november gör det lite pirrigt på kvällspromenaden.

      Radera
  3. Skräck är egentligen inte riktigt min genre, vare sig det är Halloween eller inte, så jag håller mig hellre till feelgood

    SvaraRadera