torsdag 26 oktober 2017

Hett i hyllan #115

Det är torsdag och jag har varit kurs om arbetsmiljö. Kanske lite tråkigt här och där men ändå nyttigt. Monika har som vanligt frågan om det finns något i hyllan som kanske varit där för länge.

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Alldeles för många böcker vill jag säga. Fast det ska jag inte. Jag tänker inte ens röra de delar som jag låtit finns där i många år. I början av 2015 köpte jag Khaled Hosseinis bok Och bergen svarade. Jag har läst hans andra böcker men borde väl ta tag i den här. Fast den kräver nog ork och tid, och jag har lite av båda just nu. Speciellt samtidigt.


Om boken:

En hjärtslitande familjesaga om syskon som älskar, sårar, förråder och förlåter. Som är kapabla att döda men också att ge sitt liv för varandra.


För pojken Abdullah är hans vackra lillasyster Pari allt. Hon har honom virad runt sitt lillfinger och Abdullah skulle göra vad som helst för henne. En dag reser de till Kabul tillsammans med sin pappa, utan att ha en aning om att det som väntar dem där kommer att förändra deras liv för all framtid …

6 kommentarer:

  1. jag tror att den här är jättebra och den står på min läslista

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så trevligt att jag inte är ensam om den.

      Radera
  2. Den har jag läst och tyckte inte den var lika bra som hans två tidigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har märkt att det är lite upp och ned med tyckandet av hans böcker.

      Radera
  3. Den har jag faktiskt läst och jag tyckte riktigt mycket om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag skulle göra det. Så läsa borde jag.

      Radera