fredag 27 oktober 2017

Helgfrågan v.43


Det är sent fredag kväll och den här veckan får gå i papperskorgen som en av de värsta någonsin. Eller i alla fall på länge. Fast nu tar jag helg. Hos Mia verkar det ha varit det betydligt längre än här. Skönt för alla. Veckans två helgfrågor är som följer:


Läser du böcker på något annat språk än svenska?

Jag läser på engelska, norska och danska ibland. Nu var det länge sedan jag läste på just norska och danska men det är ganska roligt att få se boken i originalspråk.

Hur många böcker tror du att du hinner läsa tills du svarar på Helgfrågan nästa vecka?

Jag hoppas på två böcker innan nästa fredag. Trevlig helg. Nu är det höstlov för mig.

4 kommentarer:

  1. Norska och danska har jag aldrig läst böcker på, skulle nästan vara kul att testa.

    SvaraRadera
  2. Merethe Lindstrøm läste jag på norska för hon var inte översatt när hon fick Nordiska rådets litteraturpris - på typ 300 000 kronor

    SvaraRadera
  3. Jo ofta blir det ju engelska, de andra språken bjuder på större motstånd!

    SvaraRadera