fredag 13 oktober 2017

Helgfrågan vecka 41


Det är sen fredag kväll och just nu är min hjärna potatismos. Hos Mia är det helgfråga så innan jag lägger mig ska jag svara på frågorna. Läs mer här:

Jag har sett att några har skrivit att det kommit i en lässvacka, det har inte hänt mig än 😌(mitt problem är att dygnet skulle ha mer timmar)
Har du några tips på hur man gör för att ta sig ut svackan?

Bonusfråga: Höst, Vinter, Vår eller Sommar?


Jag var i lässvacka för många år sedan numera händer det inte så ofta. Då är det mer att jag inte kan välja vilken bok. Då började jag lyssna på deckare som ljudbok. Det fungerade för mig eftersom en del deckare kan du lyssna på och kanske missa lite och ändå hänga med. Så småningom ville jag lyssna på annat och det fick igång mig. Jag läser lika fort nu som jag gjorde i tonåren och jag lyssnar också på böcker. Framförallt böcker på engelska numera för att få med mig språket.

Jag gillar våren. Den är uppiggande och jag fyller år. Det är en av anledningarna :).

18 kommentarer:

  1. gillar ljuset på våren men lever upp på hösten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar luften på hösten men färgerna på våren.

      Radera
  2. Tror att ljudböcker kan vara jättebra, men jag själv har inte riktigt lärt mig att lyssna på ljudböcker för jag tappar koncentrationen hela tiden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kräver träning men numera kan jag handla med ljudbok i örat och ha stenkoll. Går inte att lyssna på böcker som kräver mycket eftertanke dock.

      Radera
  3. Jag har svårt att komma in i ljudböckerna och när man är med sina barn hela tiden så är det svårt att koncentrera sig man ska göra så mycket samtidigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstår jag. Jag började lyssna i bilen. Jag pendlar en timma om dagen och då hinner en lyssna ganska länge.

      Radera
  4. Våren är klart bäst. Ljudböcker är toppen och man kan göra annat liksom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är ljudböcker bra när en vill läsa men måste göra annat.

      Radera
  5. Ljudböcker är bra då man kan hålla på med nåt annat samtidigt.

    SvaraRadera
  6. Ljudböcker är ett bra tips! Den enda nackdelen är att det tar sån tid att ta sig igenom en bok...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har börjat lyssna i hastighet 1,25 det går och det går något fortare.

      Radera
  7. Ja, "lätta" deckare är alltid bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, vad nu det är. Kanske mysiga är ett bättre ord.

      Radera