fredag 28 september 2018

Helgfrågan v. 39



Det är Bokmässehelg och jag tror Mia är där någon av dagarna. Så veckans helgfråga handlar också om mässan.

Vad ska man köpa? 
Någon speciell bok av någon speciell författare?
Bonusfråga: Något annat än böcker du brukar sukta efter?


Jag försöker köpa så lite böcker som möjligt nuförtiden. Skulle dock köpa en fin utgåva av Lagerlöf om det finns antikvariat. En ny utgåva av Pride and Prejudice för min är sönder och borta. Nya böcker får lånas. Platsen i bokhyllan är inte stor.

Jag brukar tycka om pennor. Gärna reservoarpennor som går att återfylla. Det är något med morfar och minnen. Det sista han gav mig var en reservoarpenna den dagen jag konfirmerade mig. Den har jag haft länge men den gick av förra året och märket är slut. Fast jag har andra men det är något visst att skriva med en penna med flytande bläck. Det är liksom skönt.

4 kommentarer:

  1. bra loppis är fulla av gamla fina upplagor av Lagerlöf.

    SvaraRadera
    Svar
    1. finns mycket att välja på:
      https://www.penstore.se/tillbehor/black-pa-flaska

      Radera
    2. Jo, och vissa antikvariat. Det är lätt att hitta fina böcker men då gäller det att det inte är en bok jag har två upplagor av :).

      Pennor, det finns det också gott om. Tack för länken.

      Radera