onsdag 12 september 2018

15 riktigt sorgliga böcker som får dig att fulgråta

Jag kommer tillbaka till Selmastories listor som gör mig lite klurig. Denna gång är det att fulgråta och det är ju alltid trevligt :).

1. Kejsarn av Portugallien av Selma Lagerlöf - Åh, ingen kan som Selma få mig att gråta.

2. I kroppen min av Kristian Gidlund - Nej, den här har jag inte läst. Känner inget sug heller.

3. Ett litet liv av Hanya Yanagihara - Känns som om denna borde uppas i lästlistan.

4. Godnatt mister Tom av Michelle Magorian - Gråta, och lite till. Så fin bok.

5. Himlen tillhör oss av Luke Allnutt - Aldrig hört talas om.

6. Förr eller senare exploderar jag av John Green - Ja, herre min je. Där står jag vid mjölken och lyssnar på ljudboken och övningsbegravningen. Mannen bredvid trodde jag var sjuk.

7. Adjö herr Muffin av Ulf Nilsson och Anna-Clara Tidholm - Inte läst denna.

8. Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman - Nej, inte läst denna heller. Har lite svårt att komma in i den.

9. Morgon i Jenin av Susan Abdulhawa - Läslistan och bokhyllan. Det är få böcker jag har i bokform numera. Jag gillar e-böcker och ljudböcker.

10. Dagen du förstörde allt av Linnea Dahlgren - Den här har jag aldrig sett.

11. Boktjuven av Markus Zusak - Nej, inte så mycket. Jag tyckte den var okej men inte mer.

12. Spring! Fanny spring! av John Reynolds Gardiner - Den här har jag aldrig hört talas om.

13. I taket lyser stjärnorna av Johanna Thydell - Jo, alltså den här grät jag mig igenom. Hur sorgsam som helst.

14. Tisdagarna med Morrie av Mitch Albom - Känner ingen lust att läsa denna.

15. Nästan vad som helst av Peter Pohl - Jo, precis nästan allt. Får mig alltid att gråta.

2 kommentarer: