lördag 6 februari 2016

52 veckor av film del 1

Det finns en filmutmaning från 2015 som tilltalar mig. Den går ut på en film i veckan hela året. Så här ser den första halvan ut.

Vecka 1        En film med ett ord i titeln
Vecka 2        En film som en vän rekommenderade
Vecka 3        En film med en kärlekstriangel
Vecka 4        En romantisk klassiker
Vecka 5        En Oscarsvinnare
Vecka 6        En film av en kvinnlig regissör
Vecka 7        En film baserad på en TV-serie eller som blev en TV-serie
Vecka 8        En film med en siffra i titeln
Vecka 9        En film vald tack vare sitt omslag
Vecka 10      En rolig film
Vecka 11      En film jag äger men aldrig sett
Vecka 12      En film baserad på en sann historia
Vecka 13      En film med antonym i titeln
Vecka 14      En film regisserad av någon under 30 år
Vecka 15      En film som jag gråter av
Vecka 16      En film som jag borde ha sett i skolan men gjorde inte det
Vecka 17      En film min mamma älskar
Vecka 18      En baserad på en grafisk roman eller serie
Vecka 19      Första delen i en trilogi
Vecka 20      Andra delen i en trilogi
Vecka 21      Tredje delen i en trilogi
Vecka 22      En film av en regissör med samma initialer som jag
Vecka 23      En film som utspelar sig i ett annat land
Vecka 24      En film med icke-mänskliga karaktärer
Vecka 25      En film av en regissör som jag älskar men inte sett än
Vecka 26      En film från min att titta på-list








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar