onsdag 23 februari 2011

Inception

Åh, vad smart den här filmen är. Smart gjord och bra skådespelare i starka roller. Christopher Nolan och hans fru Emma Thomas har verkligen tänkt till och skrivit ett briljant manus. Det kräver att du som tittare är med hela tiden. Annars hänger du inte med kan jag berätta. Sedan är det så att det är inte en svulstig action utan en thriller där karaktärerna måste tänka. Att det sedan händer lite är bara ett plus.

Jag tycker att Leonardo DiCaprio har gjort sig ett namn som en bra karaktärsskådespelare. Han är inte bara snygg om man säger så. Ellen Page är bra och växer i filmen. Jag tycker det är kul att Joseph Gordon-Lewitt får vara med i en riktigt stor film. De övriga är också bra och Nolan tar med några av sina favoriter som var med förr.

Så, hur många tror att jag gillar den här filmen? Det gör jag, skarpt. Det är kul att bli utmanad och att jag måste hålla reda på flera trådar samtidigt. Nolan är en bra regissör och jag tror att detta var en muta för att han ska göra Batman 3. Det var ganska så smart av Warner Bros. Se filmen! I alla fall om du gillar smart film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar