torsdag 3 februari 2011

Bokfrågornas ABC Epilog

Bonusrunda

Vilket slut kommer du aldrig att glömma?
Jag får nog säga slutet i Vibeke Olssons Ulrike och freden. Hon möter Ove, en svensk man, som tar med henne hem till Sverige och jag minns hur han säger till henne att hon inte var som de riktiga nazisterna. Han skulle bara veta.

Berätta om en bok som handlar om ett avslut.

Nej, jag läser för lite böcker just nu. Så det får bli Harry Potter och dödsrelikerna. Det är ett avslut på kampen, serien, frågan vem som är bäst.

Jag vill också att du berättar om en bok som handlar om en ny chans eller en ny början.
Nej, det står helt still. Så jag säger Det går an av Carl Jonas Love Almqvist. Det blir något nytt för dem båda.

Och så slutligen, vilka är den senaste bok du läst?
Franz Kafkas Förvandlingen i min universitetskurs. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar