tisdag 4 april 2017

Kulturkollos tisdagsutmaning: Om du var min...

Det är husdjurstema hos kulturkollo.  Veckans fråga handlar alltså chockerande nog om djur. Den är som följer:

Om du kunde få ett husdjur du läst om i någon bok eller sett om i någon film till ditt alldeles egna och väldigt verkliga husdjur? Vilket hade du valt då och varför?

Nu tänker jag att gud vad lätt. Det var det ju. Jag skulle så gärna vilja ha Harry Potters vackra snöuggla Hedwig. Söt och framförallt lojal. Hur kan en inte vilja ha henne.




10 kommentarer:

  1. En uggla vore ju inte så dumt att ha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, i alla fall inte en brevuggla. Säkert bättre än vanlig postgång.

      Radera
  2. Så kan den väl fånga möss också ;)

    SvaraRadera
  3. Och så praktiskt med just en sån där uggla som kan flyga med post till en vart man än befinner sig :)

    SvaraRadera
  4. ugglor är allmänt trevliga. Hedvig kunde jag tänkt mig

    SvaraRadera
  5. Vilket bra val, hon är ju både klok, lojal och väldigt vacker.

    SvaraRadera