söndag 16 april 2017

Helgfrågan v. 15

Så hos Mias bokhörna finns det en helgfråga som jag nästan alltid glömmer bort. Det kan jag väl inte göra den här veckan när jag har lite mer tid än vanligt. Läs mer här annars är frågan som följer:

Läser du deckare vid påsk? Har du läst något nytt fräscht på deckarfronten på sista tiden?
Om ni nu inte läser deckare kanske ni har något nytt fräscht boktips från en annan genre.

Nej, jag läser nog inte mer deckare runt påsk än annars. Det kommer i omgångar. Just nu läser jag fjärde delen i Scott Westerfelds serie om galna skönhetsoperationer i en dystopisk framtid. Det är ganska intressant och någonstans finns alltid en liten sanning om nutiden där vi värderar varandra utifrån hur vi ser ut.

Jag har just läst klart Kristina Ohlssons serie om Fredrika Bergman. Den kan jag väl rekommendera i sin helhet med början i Askungar och avslutas, enligt ryktet, med Syndafloder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar